Tijdens Project 4 van de opleiding CMDA moesten we zelf een niet-commerciële organisatie zoeken zoals een sport- of hobbyvereniging. Ik had uiteindelijk Sports Academy Schreiber (voorheen Team Schreiber) benadert. Sports Academy Schreiber geeft trainingen op het gebied van kickboksen, MMA en conditie voor jong en oud, mannen en vrouwen en beginners en gevorderden. Het was de bedoeling dat we als projectteam onderzoek deden naar de doelgroep van de desbetreffende vereniging -in dit geval de boksers die daar komen- en wat hun behoeften zijn met betrekking tot de boksschool. Daarnaast was het ook de opdracht om met een connected toepassing te komen dat een antwoord zou zijn op deze behoeften van de leden.
Op dat moment had de boksschool geen website. Omdat een centraal punt voor informatie ontbrak voor deze grote, bekende en gerenommeerde boksschool misten de leden algemene informatie zoals contactgegevens, lesroosters en algemene informatie zoals achtergrond van de school. Daarnaast mistte de doelgroep de foto’s en wedstrijdverslagen van de vechters en de trainers. Een ander belangrijk probleem was dat de leden weinig sociale interactie met elkaar ervaren. Ze zien elkaar alleen net voor, tijdens of na de les en spreken elkaar nauwelijks. Dit omdat de les intensief is en er weinig ruimte is voor een gezellige discussie.
Als antwoord hierop kwamen we met een website waarbij de belangrijke informatie zoals contactgegevens, lestijden maar ook wedstrijdverslagen en verschillende categoriën foto’s geraadpleegd kon worden. Hiermee hadden we nog niet het probleem opgelost van dat er nog niet een plek was waar de leden elkaar meer konden spreken. Dit werd voor een deel opgelost doordat Sports Academy Schreiber meer actief werd op Facebook waardoor de leden daar elkaar meer zouden spreken.
Terug naar portfolio