Een klant van mij (een mental coach uit Den Haag) kwam met het idee van een speurtocht door Den Haag. De speurtocht die uiteindelijk de naam “Jacky in Den Haag” zou krijgen heeft als doel om voornamelijk jonge toeristische gezinnen met kinderen, een leuk, interactief, maar bovenal een speels middagje Den Haag te geven. Tijdens de speurtocht lopen de spelers langs bijzondere plekken van Den Haag en moeten zij diverse spelletjes doen zoals raadsels oplossen, codes kraken en quizzen spelen. Uiteindelijk komen zij op de ranglijst en kunnen ze de slimste speurder van Den Haag worden.
Het speurtochtpakket zelf bestaat uit 8 fysieke kaarten, opdrachtenkaarten en een webapplicatie. Bekijk hier het portfolio-item over het speurtochtpakket.
Om de doelgroep te informeren en te enthousiasmeren over deze speurtocht was het belangrijk om een website te hebben. Rowdysign heeft daarom een website voor “Jacky in Den Haag” gemaakt. Ik heb daarbij een complete website opgeleverd waarbij ik zowel het visuele als het technische aspect gerealiseerd heb. Het Jacky logo is ontworpen door Claire Boon. Er is gekozen voor een breed kleurenpalet van contrastrijke, speelse, vrolijke en felle kleuren zoals blauw, oranje en paars. Deze kleuren benadrukken vooral het speelse aspect van de speurtocht. Een tweede reden voor deze contrastrijke felle kleuren is om een sterk en duidelijk onderscheid te maken tussen de verschillende belangrijke secties van de website. Ook de ronde vormen van de knoppen benadrukken het speelse aspect. De homepagina heeft als achtergrond een blauwe ingekleurde lucht met wolken. Op de voorgrond hiervan staan realistische foto’s. Dit contrast van een felle gekleurde achtergrond (belevingswereld van kinderen) met realistische foto’s aan de voorkant (de werkelijke wereld) benadrukt wederom het speelse aspect.
De homepagina heeft als doel de bezoeker een goede eerste indruk te geven van de speurtocht. Deze pagina vertelt in hoofdlijnen ook voor wie de speurtocht bedoeld is, wat men voornamelijk moet doen en welke plekken men bezoekt. De focus ligt op beeldgebruik en bondige zinnen. De “meer info” pagina vertelt wat meer over de speurtocht en gaat er dieper over in. De focus ligt bij deze pagina op meer tekstuele informatie. Deze pagina bevat ook de algemene voorwaarden en een kaartje met daarop de verkooplocaties. De klassementspagina laat het klassement zien van alle groepen die de speurtocht hebben afgerond. Als laatste is er de “over ons” pagina waarin een korte introductie staat over Talent Walks. Het bedrijf achter deze speurtocht. Daarnaast kan men hier een contactformulier invullen.
De website is gebouwd op basis van WordPress en de klant kan daarmee dan ook veel content van de website zelf aanpassen. De site heeft daarnaast een volledig responsive design en is daarmee optimaal te bekijken op desktop, tablet en smartphone.
Terug naar portfolio